Sol sommar knottbett och bålgetingsjävlar

Hej hörrni!

Oj och pust och stånk va varmt det är! Man "ska ju inte klaga" som svensken säger men jag är inget stort fan av kokhetta asså. Lagom är bäst. Men helgen har varit god. Ledig och skön. Vi har tillbringat den i trädgården och vid sjön och slappat och latat oss så bäst vi kunnat. Sonen Kevin har väl mest tillbringat tiden vid glasskiosken. Han pantar burkar och tjänar man egna pengar får man göra vad man vill med dom säger han...och då väljer han att köpa glass! haha.

Men ärligt hörrni. VAD gör knotten ute på dagen? Kan någon svara mig på detta? Var det så här förr? Fick man knottbett i solen i början av juni?! nej. Då var det knott i svärmar på kvällarna i augusti! Icke tidigare!
Jag undrar vad som hänt. Har världen muterat?

Dessutom lider jag av stor getingfobi och oroar mig typ i mars om det ska bli getingsommar..i går tampades jag hela dagen med en stor jäla bålgeting i trädgården. Låt mig va! jag tror dom dras till mig för jag är så himlans söt..hahaha

Annars är det väl som vanligt här i hålan! Guggs kämpar på mot mjällåbäket och smygbloggar när hon kan. Men jag hoppas det löser sig för henne snarast. Hon vill gärna låna vår data för att blogga men här hemma är det ju liv och kiv om datan redan. Två ungar och två vuxna som slåss i nuläget. En till som skall ha "datatid" här och jag tror vi har ihjäl varann...haha...

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0