Nu jädrar

..nu jädrar får jag skärpa mig med denna lilla blogg. Jag skriver ju aldrig! Men till skillnad från den kära Guggu som sitter på kontor så har jag lite knepigt att uppdatera ofta. Jobbar mycket och inte på kontor ju, sen när man kommer hem sitter nån onge vid datan och knapprar och sen ska Roggadarling kolla nån bil på nån sida och köpa nåra bildelar och tja...det blir tajt om tid för lilla mig.
Men jag hänger ju med så gott jag kan på Guggs sida :)

Vad har hänt här? inte mycket asså. Det är dte gamla vanliga och det är ju skönt och bra på alla sätt. fast det va lite drama i helgen! Tog årets första dopp. Inte så frivilligt men ändå.Var ute i skogen med lille Kevin och lekte med hans barkbåtar (näe vi är inte så fattiga att vi int ehar vanliga leksaker, men det hör till på våren att karva barkbåtar och ut och rejsa lite i bäcken!). Hur som helst, båten åkte jättefint o kantrade inte alls. Den susade på och helt plötsligt var den jättelångt ute och kevin grät. Mamma Mu (jag) såg ingen annan råd än att slänga sig i. Eller jag vadade först, men sen snubblade jag och tja då kunde jag ju lika gärna simma. Gick ju snabbar eän att plumsa i vattnet. Men jääääääääädra va kallt det va. Jag fick nästan panik och kevin stod på vägen och grät och skrek ochdet va jordens drama ett tag kändes det som. Men så kom goe Tjorven förbiåkandes i sin permo och stannade och ringde hem till rogga så han börnade ner med chevan och hämtade mig och kevin. Tur Tjorven kom förbi. Annars hade jag fått gå hem ju. iskall. Och mobilen hade jag i fickan å glömde å ta ut innan jag vadade ut. Ja herreguuu ett sånt liv. Men lite roligt var det. Frös som en hund när jag kom hem men det rådde jag bot på med lite dängdrickegrogg och ett varmt bad.

nä, nu lipar ungarna här. Bäst att lämna datan till dom.


Kommentarer
Postat av: Guggu

käretid här är det drama i lilla rävemåla minsann!
tur att tjorven alltid är ute och buskör (han har restriktioner mellan 1300 och 1645 annars) och kunde köra hem dig!
spännade detta med åka av ikväll du får rapportera i morgon bitti!!!
xoxo Guggulicious

2008-04-22 @ 15:31:03
URL: http://guggu.blogg.se
Postat av: Guggu

han kmmer aldrig fattahur det gått till.varje morgon klagar han om slött nät fast han har det näst dyraste abonnemanget.
jag kallar honom snålvarg så han ska ta det bästa abonnemanget.
då kan vi snacka film!!

2008-04-22 @ 15:39:43
URL: http://guggu.blogg.se
Postat av: Angelica

Nej, vilket äventyr! Kul med egna båtar, men inte allt för kul att hoppa i min kläderna på i iskalla vattnet.

2008-04-22 @ 17:21:11
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: Angelica

Vad kul! Jag gillar kommentarer, säkert lika mycket dom du! Hihi! Jag bor i östra London (zon 2)med min sambo. Vet du vart det är? Vart bodde du? Innan det bodde jag i Epsom, 40 minuter med tåg från Waterloo. Jag jobbade som aupair där ett år o fann stora kärleken via internet i september (efter ha nobbat honom i mars HAHA!). Vad är det du saknar med London? JAg skulle vilja ha lite ideer. Jag gillar inte london allt för mycket, det är lite för stort o mode är absolut inget för mig.

Kram så länge!

2008-04-24 @ 10:29:07
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: Angelica

Känner du till Bethnal Green eller kanske Brick Lane? Har nära till Victoria park, dit jag har tänkt gå till idag.
Jag vet inte vad jag gillar.. Mat tycker jag om! hihi Jag är nog mer för vänner o familj än att kolla på olika gator o så.. Jag är nästan bara här för min sambo.. Jag gillar väl att gå i parker o se på folk o några turistmål som The Rits o Savoy, typ utanför då.. Men som du säger, jag vil ju gärna se hela london innan vi flyttar härifrån..
kramen

2008-04-24 @ 11:14:59
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag känner mig alltid så negativ till allt som har med london o göra. Jag kan bara inte förstå mig på Brick Lane. En massa skrot o gammal frukt. haha Positiva jag! London eye skulle jag vilja upp i igen med Osmin, lite kulare nu när man vet vad som är vad o så.

2008-04-24 @ 13:37:19
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag ville åka bort o då var england ett bra o när alternativ. jag hade ingen aning om att Epsom låg när london. Sen hamnade jag i london iaf, men eftersom Osmin är född här så "behöver" vi inte turista så mycket.ja marknader har vi här, tre dagar i veckan, kanon för grönaker o frukt!! Sen finns det en med bara blommor oxå , men dit kommer vi aldrig.. sitter väl lite i tid oxå.. o pengar..

2008-04-24 @ 15:02:57
URL: http://mittlivilondon.blogg.se
Postat av: Guggu

ja tid och pengar är en svår kombination. själva har vi ju Börjes -det underlättar!
tomorrow is taconight!

2008-04-24 @ 19:58:29
URL: http://guggu.blogg.se
Postat av: Guggu

japp taconight it is!
vi ses vid kiosken och köper trocadero
/the guggmeister

2008-04-25 @ 16:05:26
URL: http://guggu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0