Ostkake-SM

Imorgon är det en rolig dag! jag och sanna ska åka till Vimmerby och kika på Ostkake-Sm! Jag ville vara med förra året men blev diskad redan i uttagningarna. Inte vistte jag att det va så petigt att man skulle ha eget recept? jag gjorde som jg brukar (jättegott) och mosade en vanlig köpt ostkaka, ner med lite extra mandel, ett ägg och lite grädde. Sen bakar man om den i ugnen i en fin gammal form. Ser helt hembakt ut och är jättegott. Åkte dit när dommarna frågade mej om ingrendienserna. Är det inte ost i ostkaka?? visste ni det? jag tog ju för givet att det såklart är ost i. Mamma sa alltid att det va keso i och keso är ju ost liksom. Gud så petigt.

nåja så i år är jag välkommen som åskådare. Sanna hade tydligen nån gammal klasskompis som skulle ställa upp och tävla. Vi ska heja!

TJO på er!

Ps. Cherise, grattis igen!!!!!!! Love is in da air!ds.

Kommentarer
Postat av: Guggu

ha det så jättebäst. ostkaka är nästan lika gott som äggstanning!
tjingoch kram

2007-11-06 @ 15:46:54
Postat av: Guggu

hej jag är tillbaka från skrivarkursen och har prexis uppdaterat i min hörna.
jag kallar min ena huvudperson för carina-du kanske tycker att hon påminner om dig och det har du rätt i för du är ju så bra.
nu kanske jag itne gör allt precis som du men resten är ren fiktion.
vi hörs sen då gumman.
kramizar till ongrna
guggu

2007-11-08 @ 20:31:17
URL: http://guggu.blogg.se
Postat av: Inga

tack för att ni hejjade på min lilla "kaka".
vi ses när jag åker förbi nästa månad
kära hälsningar
Inga

2007-11-08 @ 20:38:57
Postat av: inga

min länk kom visst inte med
http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/ingrid-blev-svensk-mastare-i-ostkakebak(309996).gm

2007-11-08 @ 20:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0